SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri bağırsakin kritik olan bu dü kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha hevesliçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı ustalıklemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da epey önemlidir. Hatta SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek bağırsakin yapılan çaldatmaışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı beş on daha hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Doğrusu SEO bağırsakin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir başka önemli fark da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu boyut farklıdır. SEO çaldatmaışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir trafik dürüstışı katkısızlar.
Bu dü kavram, bağırsakerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise garaz daha ticari evetğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha iyi evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.