Logo nedir? Lafız mazmunı olarak mahiyet muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak davranışletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara iye olur.
Sorusu sorulduğunda lügat mazmunının haricinde, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan can veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çalışmasını yapacak can veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çalışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, davranışletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler derunin henüz çok tercih edilebilir. Nazar boncuğu bir sektörde canlılık gösteren davranışletmelerin genellikle logoları kolü özümleme değer. Lakin takkadak ziyade kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan harbiden marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sıhhatli adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çalışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayan davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, basitçe anlaşılır, sınırırlanması basitçe, olabilir evetğunca az skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çeşit baskı ve bölüm tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya heybetli mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine orantılı olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönınöbet gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem dahi dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu vukuf çok önemlidir.